Voice of the Customer, wat wilt jouw klant?

Leer je klant en jouw organisatie kennen door middel van Voice of the Customer !

Waarom deze opleiding?

✔ Een VOC toepassen doe je meestal in de volgende gevallen...

  • Je wil een nieuw product of service ontwerpen,en je wilt een uitstekende service leveren... !
  • Je hebt wederkerige klachten over een product of service en je wilt hier mee aan de slag...
  • Je verliest veel tijd en geld in jouw organisatie naar de klant toe, en je we wilt jouw dienst of product optimalieren

✔ Wat levert dit dan op?

  • Je krijgt inzicht in de voornaamste drivers voor kwaliteit van jouw producten en diensten
  • sterke verhoging van kwaliteit van jouw processen en producten
  • je vermindert je lopende kosten door minder defecten
  • je vertaalt dit in een actieplan om concreet hiermee aan de slag te  gaan  in jouw organisatie

Programma

1. Voice of the customer: wat wil de klant?

2. Aspecten van kwaliteit

3. VOC framework: starten met het probleem...

4. Stakeholder analyse, wie zijn mijn stakeholders?

5. VOC tools : CTQ, Kano, QFD, Requirements matrix, ...

6. Van VOC naar oplossing => brainstorming en prioritisatie...

7. Oefenen op een praktijk case! 

8.  Wat betekent dit voor jouw product, service of organisatie? Aan de slag !

Doelgroep

De workshop Voice of the customer richt zich voornamelijk op collega's, betrokken in verbeteringsteams, die praktisch gebruik zullen maken van de VOC methodiek.

Voornamelijk verantwoordelijken voor problem solving zoals ingenieurs en technisch management uit de kwaliteit, ontwerp, manufacturing, R&D, marketing en productieafdelingen zijn gebaat bij deze workshop.

Lean Introductie

Een 1ste introductie tot Lean in jouw organisatie

Problem Solving op de werkvloer voor Teamleaders

Leer samen met jouw medewerkers de problemen zien, prioritiseren en aanpakken !

5S Introductie

Een 1ste introductie tot 5S in jouw organisatie !

Opleiding tot Continuous Improvement Manager

Tijdens deze opleiding Continuous Improvement Manager (CI Manager) leert u de methoden en technieken voor continuous improvement toepassen en samenwerken met het lijnmanagement en alle medewerkers. U wordt met deze training in continuous improvement de professionele coach, die de organisatie begeleidt in de toepassing van continuous improvement van alle processen in de hele organisatie. Op een praktische manier leert u verbeterprocessen leiden en organiseren, zodat process improvement ontstaat en continuous improvement operationeel wordt gemaakt.

5S Opleidingstraject op de werkvloer

Leer en Implementeer 5S in je organisatie onder begeleiding van een Operational Excellence Expert !

Lean Leiderschap voor Productie Omgeving

Geef jouw Teamleaders de handvaten om aan de slag te gaan met een performant Team !

8D Problem Solving voor Professionals

Werk systematisch jouw problemen weg met de bewezen 8D Methode

Root Cause Analyse (RCA) voor Professionals

Werk systematisch jouw problemen weg met de bewezen Root Cause Analyse methodes!

FMEA en Risico Management voor Professionals

Beheer je risico's aan de hand van FMEA, de methode voor risico beheersing.... !

Six Sigma Yellow Belt

Pak alledaagse problemen aan met de bewezen Six Sigma DMAIC methode.

Six Sigma Green Belt

Pak meer complexe problemen aan met de bewezen Six Sigma DMAIC Green Belt Methode.

Six Sigma Black Belt

Pak meer complexere problemen en opportuniteiten aan met de bewezen Six Sigma DMAIC methode

Betrouwbaarheid verhogen door TPM (Total Productive Maintenance )

Breng samen met jouw team de betrouwbaarheid van jouw installaties naar een hoge niveau. Technieken zoals TPM, OEE, preventief onderhoud, 5S en SMED komen hier aan bod !

Opleiding SMED op de werkvloer

Leer hoe Toyota de SMED methode ontdekte en hoe dit jouw kan helpen in jouw processen!

Project Management Basics In Company

Ga praktisch aan de slag met Project Management !

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x