Root Cause Analyse (RCA) voor Professionals
Los problemen permanent op door Root Cause Analyse. Leer de verschillende methodes om problemen gronding te analyseren aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Waarom deze opleiding?
✔ Root Cause Analyse succesvol toepassen betekent:
- De bezorgdheid omtrent producten en processen doen verdwijnen
- De kwaliteit van je diensten en producten gaat erop vooruit.
- Een perfecte afstemming met de klant verkrijgen omtrent de aanpak van specifieke problemen
Programma
1. Wat wil de klant: Voice of the customer!
2. Wat is een probleem: definitie en praktijkvoorbeelden
3. Types oorzaken herkennen
4. Methodes om deze oorzaken aan te pakken
5. Actie: werk aan je eigen case met het team !
Tijdens de RCA workshop leer je leren problemen in processen correct definiëren en de oorzaak van de afwijking bepalen. Je maak kennis met een tal val andere probleemoplossende principes als PDCA, de 5W's, Ishikawa en Pareto, Is/Is Not, FMEA, Fact Tree Analysis enzovoort.
Doelgroep
De workshop Root Cause Analyse richt zich voornamelijk op collega's, betrokken in verbeteringsteams, die praktisch gebruik zullen maken van de RCA methodiek.
Voornamelijk verantwoordelijken voor problem solving zoals ingenieurs en technisch management uit de kwaliteit, ontwerp, manufacturing, R&D, marketing en productieafdelingen zijn gebaat bij deze workshop.
Problem Solving op de werkvloer voor Teamleaders
Leer samen met jouw medewerkers de problemen zien, prioritiseren en aanpakken !
Opleiding tot Continuous Improvement Manager
Tijdens deze opleiding Continuous Improvement Manager (CI Manager) leert u de methoden en technieken voor continuous improvement toepassen en samenwerken met het lijnmanagement en alle medewerkers. U wordt met deze training in continuous improvement de professionele coach, die de organisatie begeleidt in de toepassing van continuous improvement van alle processen in de hele organisatie. Op een praktische manier leert u verbeterprocessen leiden en organiseren, zodat process improvement ontstaat en continuous improvement operationeel wordt gemaakt.
5S Opleidingstraject op de werkvloer
Leer en Implementeer 5S in je organisatie onder begeleiding van een Operational Excellence Expert !
Lean Leiderschap voor Productie Omgeving
Geef jouw Teamleaders de handvaten om aan de slag te gaan met een performant Team !
Voice of the Customer, wat wilt jouw klant?
Een van de 1ste vragen om te stellen om een goede service of product te leveren: wat wil de klant... Aan de hand van een interactieve workshop gaan we hiermee aan de slag !
8D Problem Solving voor Professionals
Werk systematisch jouw problemen weg met de bewezen 8D Methode
FMEA en Risico Management voor Professionals
Beheer je risico's aan de hand van FMEA, de methode voor risico beheersing.... !
Six Sigma Green Belt
Pak meer complexe problemen aan met de bewezen Six Sigma DMAIC Green Belt Methode.
Six Sigma Black Belt
Pak meer complexere problemen en opportuniteiten aan met de bewezen Six Sigma DMAIC methode
Betrouwbaarheid verhogen door TPM (Total Productive Maintenance )
Breng samen met jouw team de betrouwbaarheid van jouw installaties naar een hoge niveau. Technieken zoals TPM, OEE, preventief onderhoud, 5S en SMED komen hier aan bod !